Allmänt, Familj, Framtid, Hannah, Jobb, Övrigt, Personligt, Resor & äventyr

Helgen

Det har varit så mycket att göra att jag inte hunnit skriva något i helgen.
I torsdags blev det en spontan grillkväll i Arkelstorp för att vinka av svågern som gett sig iväg till Ryssland och blir där några veckor. I fredags var det fullt upp med ärenden att uträtta samtidigt som det blev en extra road trip när samma svåger fick strul med tågen på väg till flygplatsen. Som tur var ordnade allt sig och han kom, mot alla odds, med planet iaf!

På kvällen njöt vi av Kristianstads hyllning till Queen på Stora torg innan det bar av hemåt igen.

Igår var det sambons tur att ta en road trip till Malmö med en kompis som skulle hinna med ett flyg. Samtidig körde jag Hannah på kalas. När det var dags att hämta Hannah på kalaset beslutade vi oss hastigt och lustigt för att köra till Höganäs och köpa bil så vi for iväg direkt. En tjusig Dodge RAM fick vi med oss hem därifrån så det blev en lyckad tur.

Vi hann precis tillbaka till stan lagom för att hinna till Rosegarden där vi skulle äta middag med svägerskan, hennes son och en vän. God mat och trevligt sällskap satt fint en lördag kväll. Och efter restaurangbesöket bestämde vi oss för att besöka bilträffen i Osby så vi stuvade in oss i nya bilen och tuffade norrut. Många fina bilar, trevliga ljud och trevliga människor mötte oss i Osby. Där fanns en hel del att både titta och lyssna på faktiskt.

När vi hade fått nog körde vi hemåt. Vi körde inom Hässleholm för att släppa av vännen och sen tillbaka till Kristianstad. Ett sväng inom Hemmakväll hanns också med innan vi åkte hem och bäddade ner oss i sängen.

Idag har vi haft en lugn och skön dag. Inget jobbande alls faktiskt. Sovmorgon som satt fint. Ett besök hos svägerskan där hon, jag och Hannah gick iväg till en lekplats så mannen kunde sitta i lugn och ro med systersonen som behövde lite hjälp med skolarbetet så här i sluttampen av terminen.

När studierna var klara gick jag, mannen och Hannah till Gallerian för vi hade bokat biljetter till Angry Birds. Filmen var väl ok, troligen roligare för Hannah än för oss men det var ett mysigt besök. Efteråt blev det en tur till Åhus för ett besök på Pråmen och efter det for vi till Arkelstorp. Hannah tjatade så om att hon ville träffa Emil.
När vi körde därifrån lät vid Dodgen jobba lite med fyrhjulsdriften i skogen, man måste ju se vad den går för.

Sen kom vi äntligen hem och fixade lite mat samtidigt som vi bokade en Stockholmsweekend nästa vecka och dessutom har vi bokat alla hotell till vår kommande europatrip.

Nu väntar en jobbvecka innan vi far till huvudstaden igen!

Ja just det! Jag höll på att glömma. Vi har ju fått njuta av vår andra nya bil också. Stina (bilen) är numera min nya bästa kompis!

IMG_20160519_200813 IMG_20160520_115516 IMG_20160520_145927 IMG_20160520_204230 IMG_20160521_151414 IMG_20160521_200156 IMG_20160521_204227 IMG_20160521_221026 IMG_20160522_173357 IMG_20160522_184326 IMG_20160522_195034 IMG_20160522_195429